|

Wasze hity

  1. Green Book
  2. Słodki koniec dnia
  3. John Wick 3
  4. Kurier
  5. Avengers: Koniec gry
  6. Zabawa, zabawa
  7. Ghost in the Shell
  8. Oni
  9. Drżące ciało
  10. Kwiat mego sekretu
KEI

Zmruż oczy


Reżyseria: Andrzej Jakimowski

Repertuar filmu "Zmruż oczy" w Łodzi

Brak repertuaru dla filmu "Zmruż oczy" na dziś.
Wybierz inny dzień z kalendarza powyżej.

Plakat filmu Zmruż oczy

Produkcja: Polska , 2002
Premiera: 24 października 2003
Dystrybutor filmu: Kino Świat

Reżyseria: Andrzej Jakimowski
Obsada: Zbigniew Zamachowski, Małgorzata Foremniak, Andrzej Chyra

Na tle opustoszałego gospodarstwa rolnego, któremu kamera nadaje egzotycznych i urokliwych kształtów, rozgrywa się historia pełna subtelnego humoru i ciepła.

Dawny nauczyciel (Zbigniew Zamachowski) przyjął posadę stróża i pilnuje skromnych reliktów techniki rolniczej. Jego towarzystwo stanowią sugestywnie zarysowane postaci Głupka (Andrzej Mastalerz) i bezpretensjonalnego młodego mężczyzny (Rafał Guźniczak). Dołącza do nich rezolutna 11. latka (Olga Prószyńska), która woli azyl pośród łąk od nowobogackiego domu rodzinnego. Realizm fabuły jest jednak pozorny. Reżyser nie podąża utartym szlakiem. Znane schematy są jedynie osnową dla opowieści z pogranicza prawdy i baśniowej fikcji, powagi i groteski. Filmowi Jakimowskiego, z jego subtelnym humorem i błogim nastrojem, znacznie bliżej jest do "Amelii" czy "Gustów i guścików" niż do naturalistycznego "Cześć, Tereska".

Nostalgiczny i upajający zarazem klimat filmu jest w dużej mierze zasługą przepięknych zdjęć Adama Bajerskiego i Pawła Śmietanki oraz muzyki Tomasza Gąssowskiego.

"Zmruż oczy" w krótkim czasie zdobył szereg nagród. Wyróżniono go m.in. prestiżową nagrodą krytyków FIPRESCI na festiwalu w Mannheim-Heidelbergu, który słynie z odkrywania nieznanych talentów, ale też "najbardziej demokratyczną" nagrodą publiczności podczas Lata Filmowego w Kazimierzu, a ostatnio aż pięcioma nagrodami na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Nagrody te oraz głosy krytyków pozwalają na wpisanie obrazu Jakimowskiego na listę najlepszych polskich filmów ostatnich lat, takich jak: "Dług", "Cześć, Tereska", "Edi" czy "Dzień świra".



Średnia ocena: 5.0
rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0
Oceniono 1837 razy. | Oceń film

Wasze opinie

Rafał 17. listopada 2004, 16:38

Rewelacja!
Witam! Miałem szczęście oglądac ten film podczas nagrywania scen . ;) Czyli "na żywo". Mam babcię w miejscowości, w ktorej nagrywano tą scenę. Miałem także zaszczyt rozmawiać z aktorami. Nawet troszkę pokopaliśmy piłkę wraz z Olą Prószyńską ;). Ogólnie film ten mnie użekł. Rewelacja :)

coolbasia 9. kwietnia 2004, 1:11

NIE PODNIECAJCIE SIE
Ludzie czemu sie tak podniecacie zwykłym filmem ????? Film zwykły , ot tak do oglądniecia,
poszlam na film wyspana , wiec nie zasnelam...ale nie polecam filmu ogladac pozno w nocy...5zl za bilet mozna dac, ale 20zl juz raczej nie.

Andrzej 5. kwietnia 2004, 13:18

piekny wywarzony film
szkoda ze ogladalem go za malo spokojny. Ale na pewno potrafi zafrapowac i dac duzo dobrego. Piekne zdjecia. Goraco polecam

jola 1. kwietnia 2004, 10:51

nade mna Niebo, Swiat gdzies z boku... Widzialam wieki temu, a wrazenie trwa :)

Borsuk 19. lutego 2004, 23:20

Totalna chała
Zastanawiam sie, jak to jest, ze gusta moga byc tak bardzo rozne.. Moim zdaniem film niczego nie odkryl, a spowodowal tylko moja wielka irytacje. I znow przez pol roku nie pojde do kina. Ble! Zastanawiam sie tylko, czemu zagral w nim Z. Zamachowski - czy juz i jemu na mozg padlo?

Katarzyna Ershaw 18. lutego 2004, 12:36

dobre kino!
Warto zobaczyć choćby jako ciekawostke, gdyż film ten całkowicie odbiega od konwencji polskiego kina, jaka się ostatnio uformowała i zasklepiła;-) Niezwykle ciepły, sympatyczny i zabawny. Polecam.

jażem 15. lutego 2004, 11:21

niesamowity
po raz pierwszy zobaczyłem ten film na festiwalu w Kazimierzu. Coś niesamowitego, zdjęcia, muzka, scenariusz. Dla mnie film który zapada w pamięć. Pośród codziennej tandetnej popowej komerchy - arcydzieło.

Ewa Zimmer 15. stycznia 2004, 11:40

Polecam,wspanialy -same plusy
wspanialy-piękne zdjęcia,muzyka- film tylko dla myślących czyli tych z wrodzoną inteligencja i rozumem.Piękny i ...to zarazem rzeczywiste polskie realia i życie określonych grup społecznych.Polecam .
2004-01-15 ewa

bebe 18. grudnia 2003, 17:42

tragiczny
Nie polecam marnowac pieniedzy na takie nudne i bezsensowne filmy W sumie to nie wiadomo bylo o co w nim chodzi. Caly czas patrzylam w ekran z nadzieja ze sie cos jeszcze przydazy ciekawego - niestety sie nie doczekalam. Mozna bylo sie spokojnie na nim przespac.

Andrzej 18. grudnia 2003, 13:21

Film o niczym i o wszystkim
Bardzo dobre zdjęcia tworzą klimat tego filmu. Reżyser sygnalizuje wiele problemów, nie daje odpowiedzi na żaden z nich. Zachęca do myślenia. Trochę zamotane spojżenie na przemijanie przez pryzmat współczesnej fizyki.

marzenek 28. listopada 2003, 22:04

zmróz oczy poinia dla swietnej małgośi f
na pewno to swietny film bo gra wnim p małgosia którą bardzo lubie

katia 22. listopada 2003, 22:02

warto
co prawda nie wiem jak mozna mowic o komedii- fakt ze byly zabawne sceny i dialogi ale tu chyba chodzilo o cos wiecej... zenujaca byla publicznosc skladajaca sie glownie ze studentow ktorzy co piec minut wybuchali smiechem. elita intelektualna stupra ich cioć.

janek40 15. listopada 2003, 17:55

super
Mnie się bardzo podobał; muzyka, super zdjęcia a i pośmiać sie było z czego. Rzeczywiście nie jest to film pt. "Zabili go i uciekł" ale osobiście mam już zdecydowanie dość filmów które nie wymagają posiadania co najmniej podstawowej liczby szarych komórek. Film jest chyba zdecydowanie dla tej "dojrzalszej" publiczności stąd pewnie trochę rozczarowanych.
Pozdrawiam

Winetu 7. listopada 2003, 12:41

rozczarowanie
poszedlem do kina z wielkimi nadziejami na piekny film a wyszedlem zalamany!to wszystko juz gdzies bylo!odgrzebywanie wielokrotnie wykorzystywanych watkow!jedynie zdjecia sa dobrze zrobione.i plus dla zamachowskiego.

boxxer 3. listopada 2003, 21:27

super nudny!nie wiem kto nabija mu punkty aby byl tu na pierwszym miejscu ale zdecydowanie robi to ktos specjalnie bo film to strata czasu i pieniedzy.

Magda 28. października 2003, 9:30

nuuuuuuuuuudny...
Ten film to dla mnie jedno wielkie rozczarowanie. Największe tegoroczne rozczarowania kinowe obok "W poniedziałek rano". Spodziewałam się klimatu, nastroju, subtelnego humoru a film jest nudny od początku do końca i nawet przepiękna krajobrazy suwalszczyzny, ciekawa muzyka i dobrzy aktorzy nie ratują go w moich oczach. Szkoda.

kazia 26. października 2003, 14:44

to nie komedia ale naprawdę zabawne sa sytuacje i dialogi
no pewnie, że to nie jest zwykła komedia. Komedie z gagami są dla prymitywów. A to jest głęboki, wzruszający film. Ale i tak się na nim więcej śmieją, niż na komediach. Bo ma najlepsze dialogi, jakie słyszałam w polskim filmie. Tylko, żeby kumać te dialogi, to trzeba mieć trochę szarych.

Rose 21. października 2003, 14:11

A mnie się podobało!
Bardzo. Szczerze polecam!

słonko 20. października 2003, 13:42

Zabawny?
Zastanawiam się, jak ten film można nazwać zabawnym i luźnym... To z założenia nie miała byc komedia - chyba ktoś tu czegoś nie zrozumiał... A tak wogóle to słaby!

andzia 18. października 2003, 22:57

rozluźnia, zabawny,fajny
wolę takie filmy od "Ediego' dwa razy. albo trzy

Poprzednia 1

Dodaj nowy komentarz Zmruż oczy

Twoja opinia o filmie:

Repertuar kin na telefonie

Teraz w kinach

Premiery

17 maja
10 maja
3 maja

Zapowiedzi

24 maja
31 maja
7 czerwca
» więcej zapowiedzi

Repertuar Kin